找回密码
 To register

QQ登录

只需一步,快速开始

扫一扫,访问微社区

Titlebook: Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education; Marilyn J. Narey,Kelli Jo Kerry-Moran Book 2021 The Author

[复制链接]
查看: 47449|回复: 39
发表于 2025-3-21 18:11:01 | 显示全部楼层 |阅读模式
书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education
编辑Marilyn J. Narey,Kelli Jo Kerry-Moran
视频video
概述Provides comprehensive descriptions and original visual representations to explain a new model for the literacy event.Uniquely draws from established theories to propose and support a new 21st century
丛书名称SpringerBriefs in Education
图书封面Titlebook: Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education;  Marilyn J. Narey,Kelli Jo Kerry-Moran Book 2021 The Author
描述.This book is a rich, yet highly accessible volume that details an exciting and much-needed inquiry into the notion of literacy: what it is, why it is, and how it might be framed most effectively for 21.st. century education. The chapters unfold in a creative interplay of practice and theory. Narey’s insightful questioning into the socio-historical-cultural implications of “literacy as empowerment” establishes the critical context, while Kerry-Moran’s examination of the burgeoning literacy landscape reveals challenges for teacher education. Drawing upon classic and cutting-edge theories, Narey builds a provocative and powerful case for a 21.st. century construct of literacy as sense-making: .sense. as relative to the senses (i.e., sight, hearing) and .sense .as making meaning. Her innovative model of the literacy event opens up a range of potential foci for analysis and facilitates her teasing out of two critical areas for instruction: sensory perception and aesthetic knowledge. This theoretical sense-making lens is applied to Kerry-Moran’s teacher education classroom as the authors reflect upon further development. As a timely original and thought-provoking work, this slim volume
出版日期Book 2021
关键词Transactional theory of literacy; sensory and perceptual skills; literacy is sense-making; add-on liter
版次1
doihttps://doi.org/10.1007/978-3-030-68117-3
isbn_softcover978-3-030-68116-6
isbn_ebook978-3-030-68117-3Series ISSN 2211-1921 Series E-ISSN 2211-193X
issn_series 2211-1921
copyrightThe Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG 2021
The information of publication is updating

书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education影响因子(影响力)




书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education影响因子(影响力)学科排名




书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education网络公开度




书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education网络公开度学科排名




书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education被引频次




书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education被引频次学科排名




书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education年度引用




书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education年度引用学科排名




书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education读者反馈




书目名称Sense-making: Problematizing Constructs of Literacy for 21st Century Education读者反馈学科排名




单选投票, 共有 0 人参与投票
 

0票 0%

Perfect with Aesthetics

 

0票 0%

Better Implies Difficulty

 

0票 0%

Good and Satisfactory

 

0票 0%

Adverse Performance

 

0票 0%

Disdainful Garbage

您所在的用户组没有投票权限
发表于 2025-3-22 00:16:41 | 显示全部楼层
Marilyn J. Nareyim Vergleich. Seit einigen Jahren steigen die Hinweise auf einen stetigen Rückgang der politischen Unterstützung gegenüber dem etablierten politischen System in Deutschland, z.B. zunehmende Wahlenthaltung und steigen des Protestwahlverhalten. Dieser Trend scheint verbunden mit Entwicklungen in den p
发表于 2025-3-22 04:18:16 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 05:27:31 | 显示全部楼层
Kelli Jo Kerry-Moranaus verstärkt psychologischen und teils auch institutionell-normativen Blickwinkeln betrachtet. Die vorliegende Untersuchung rückt aus sozialisationstheoretischer Perspektive den Zusammenhang von Jugend und Psychiatrie ins Zentrum und legt erstmalig Erkenntnisse zu Erfahrungen und Bewältigungsformen
发表于 2025-3-22 11:12:23 | 显示全部楼层
Marilyn J. Narey2008) brachte eine Vielzahl räumlicher Analysen hervor und rief Re-Analysen raumtheoretischer Konzepte auf den Plan. Diesen liegen unterschiedliche Bezugslinien zugrunde: auf der einen Seite wird Raum lokalisierend, das heißt als Behälter oder Container bestimmt. Dieser Raumbegriff, der auf den Grun
发表于 2025-3-22 16:38:34 | 显示全部楼层
Marilyn J. Nareyen spiegeln sich die Raumvorstellungen im Spannungsfeld von euklidischem und Behälterraumkonzept auf der einen Seite, relativistischen Positionen auf der anderen, auch wider. Im Folgenden geht es nun darum, einen Überblick über Studien zu Raum zu geben, die den Prozess des Aufwachsens in den Blick n
发表于 2025-3-22 19:34:04 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 21:29:01 | 显示全部楼层
Marilyn J. Narey,Kelli Jo Kerry-Moran zum einen begleiten und beeinflussen. Zum anderen werden diese aber auch von den Jugendlichen selbst gestaltet und geprägt. Als grundlegende Institution ist die Familie anzusehen. Als kleinste soziale Einheit übernimmt sie nämlich nicht nur sozialisatorische Aufgaben, wenn sich der ‚Nachwuchs‘ im K
发表于 2025-3-23 01:53:02 | 显示全部楼层
978-3-030-68116-6The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG 2021
发表于 2025-3-23 07:54:59 | 显示全部楼层
 关于派博传思  派博传思旗下网站  友情链接
派博传思介绍 公司地理位置 论文服务流程 影响因子官网 SITEMAP 大讲堂 北京大学 Oxford Uni. Harvard Uni.
发展历史沿革 期刊点评 投稿经验总结 SCIENCEGARD IMPACTFACTOR 派博系数 清华大学 Yale Uni. Stanford Uni.
|Archiver|手机版|小黑屋| 派博传思国际 ( 京公网安备110108008328) GMT+8, 2025-6-5 21:59
Copyright © 2001-2015 派博传思   京公网安备110108008328 版权所有 All rights reserved
快速回复 返回顶部 返回列表