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Titlebook: Outcome-Based Evaluation; Robert L. Schalock Book 19951st edition Springer-Verlag US 1995 data analysis.education.efficiency.evaluation.ou

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发表于 2025-3-21 16:35:54 | 显示全部楼层 |阅读模式
书目名称Outcome-Based Evaluation
编辑Robert L. Schalock
视频video
图书封面Titlebook: Outcome-Based Evaluation;  Robert L. Schalock Book 19951st edition Springer-Verlag US 1995 data analysis.education.efficiency.evaluation.ou
描述This book is the product of 30 years of experience with program evalua­ tion. During this time, both service recipients and educational and social programs have experienced major cultural and political shifts in service delivery philosophy, including a focus on quality, mainstreaming, deinsti­ tutionalization, community inclusion, and an emphasis on measurable outcomes. Recently stakeholders of these programs have demanded more than just the provision of service, forcing program administrators to evalu­ ate their programs‘ effectiveness and efficiency. The "era of accoun­ tability" is here, and my major goal in writing this book is to help current and future program administrators understand that they need to look beyond simply the provision of service. Indeed, they need to be competent in outcome-based evaluation, which I define as a type of program evaluation that uses valued and objective person-referenced outcomes to analyze a program‘s effectiveness, impact or benefit-cost. By design, this book can be read from the perspective of a consumer or producer of outcome-based evaluation. As a consumer, the reader will be introduced to the various techniques used in outcome-based eval
出版日期Book 19951st edition
关键词data analysis; education; efficiency; evaluation; outcome; philosophy; quality
版次1
doihttps://doi.org/10.1007/978-1-4757-2399-1
isbn_ebook978-1-4757-2399-1
copyrightSpringer-Verlag US 1995
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发表于 2025-3-21 20:55:21 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 01:12:53 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 06:20:25 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 10:59:07 | 显示全部楼层
r beschäftigt. Auf diesem Feld hat auch Jürgen Bloech maßgeblich gewirkt. Nachdem die kostenrechnerische Grundlagenarbeit — z.T. unter dem Begriff der Prozeßkostenrechnung — geleistet ist und man auf eine größere Zahl von Unternehmen trifft, die zumindest Teile der Ideen umgesetzt haben, scheint es
发表于 2025-3-22 15:59:39 | 显示全部楼层
Robert L. Schalockn Kostenstrukturen oder um die Entwicklung und Vermarktung von neuen Produkten. Mit diesen Innovationen treten die Unternehmen dann in den kurzfristigen Preis- oder Mengenwettbewerb ein. Nach der Erläuterung der Grundidee des (Prozeß-) Innovationswettbewerbs und der Innovationsanreize (Abschn. H.1)
发表于 2025-3-22 20:10:56 | 显示全部楼层
Robert L. Schalockt Unternehmen mit ähnlichen Kostenstrukturen die Möglichkeit, sich im Preiswettbewerb Gewinne zu sichern. Nach der Einführung in die Grundidee des Varianten- oder Standortwettbewerbs und der strategischen Rolle der Produktdifferenzierung in diesem Wettbewerb (Abschn. J.1) spezifizieren wir das Grund
发表于 2025-3-22 23:32:02 | 显示全部楼层
Robert L. Schalockt Unternehmen mit ähnlichen Kostenstrukturen die Möglichkeit, sich im Preiswettbewerb Gewinne zu sichern. Nach der Einführung in die Grundidee des Varianten- oder Standortwettbewerbs und der strategischen Rolle der Produktdifferenzierung in diesem Wettbewerb (Abschn. J.1) spezifizieren wir das Grund
发表于 2025-3-23 03:44:03 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-23 08:33:37 | 显示全部楼层
n Kostenstrukturen oder um die Entwicklung und Vermarktung von neuen Produkten. Mit diesen Innovationen treten die Unternehmen dann in den kurzfristigen Preis- oder Mengenwettbewerb ein. Nach der Erläuterung der Grundidee des (Prozeß-) Innovationswettbewerbs und der Innovationsanreize (Abschn. H.1)
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