找回密码
 To register

QQ登录

只需一步,快速开始

扫一扫,访问微社区

Titlebook: Language Development in Diverse Settings; Interdisziplinäre Er Hanne Brandt,Marion Krause,Irina Usanova Book 2022 Der/die Herausgeber bzw.

[复制链接]
楼主: HBA1C
发表于 2025-3-23 13:43:52 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-23 16:10:21 | 显示全部楼层
,The Competence Model of Writing Skills in the project “Multilingual Development: A Longitudinal PerDue to the longitudinal design of the study, the aspect of competence measurement across time is essential. The participants were adolescent students with German-Russian, German-Turkish, and monolingual German language backgrounds. In four waves, they were tested in German (majority language), Russi
发表于 2025-3-23 21:52:12 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-23 23:15:56 | 显示全部楼层
,Diagnostics of Reading Speed, Reading Comprehension, and Reading Accuracy Using the LGVT 5–12+,ages. In order to do so, testing methods comparable across different languages are needed. This paper reports the first results of such a method used in different language versions in the context of the study “Multilingual Development: a Longitudinal Perspective” (MEZ). The German-language version o
发表于 2025-3-24 03:47:20 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-24 08:16:34 | 显示全部楼层
Die sprachlich-ethnische Zusammensetzung von Freundeskreisen mehrsprachiger Jugendlicher und ihre sschen Zusammensetzung von Freundeskreisen von Schüler(inne)n mit deutsch-russischem und deutsch-türkischem Sprachhintergrund und deren Leseverständnis im Deutschen sowie der Herkunftssprache Russisch bzw. Türkisch. Mit Hilfe von Clusteranalysen wurden drei Typen von Freundeskreisen identifiziert, de
发表于 2025-3-24 12:44:09 | 显示全部楼层
,Geschlechtsspezifische und ethnische Differenzen in den Lesefähigkeiten von Jugendlichen und der Eiem ethnischen Hintergrund durch Geschlechterrollenorientierung erklärt werden können. Die Analysen zeigen, dass vor allem die Lesefähigkeiten von Jungen mit Hintergrund aus der ehemaligen UdSSR und mit türkischem Hintergrund durch ihre Geschlechterrollenorientierung beeinflusst sind. Eine systematis
发表于 2025-3-24 15:12:23 | 显示全部楼层
Developing Multilingual Writing Skills: Bilingual Advantage in Foreign Language Learning?,ne to partial or conditional confirmation of the assumption of bilingual advantages in this respect. Overall, these findings come from research that focused primarily on reading or indicators of general language proficiency. Studies on potential bilingual advantages for . in foreign language learnin
发表于 2025-3-24 23:01:22 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-25 02:04:40 | 显示全部楼层
The Influence of Extralinguistic Variables on Cross-Linguistic Influence in Contexts of Bilingual Hr contexts. It compares findings resulting from the project “Multilingual Development: A Longitudinal Perspective (MEZ)”, with pivotal other studies. Recently, surprisingly little cross-linguistic influence was reported to originate in the heritage languages, there being only minor differences betwe
 关于派博传思  派博传思旗下网站  友情链接
派博传思介绍 公司地理位置 论文服务流程 影响因子官网 SITEMAP 大讲堂 北京大学 Oxford Uni. Harvard Uni.
发展历史沿革 期刊点评 投稿经验总结 SCIENCEGARD IMPACTFACTOR 派博系数 清华大学 Yale Uni. Stanford Uni.
|Archiver|手机版|小黑屋| 派博传思国际 ( 京公网安备110108008328) GMT+8, 2025-5-4 01:13
Copyright © 2001-2015 派博传思   京公网安备110108008328 版权所有 All rights reserved
快速回复 返回顶部 返回列表