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Titlebook: Intellectual Property Management; The Role of Technolo Klaus Jennewein Book 2005 Physica-Verlag Heidelberg 2005 Appropriation.Brand Equity.

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发表于 2025-3-21 16:04:54 | 显示全部楼层 |阅读模式
书目名称Intellectual Property Management
副标题The Role of Technolo
编辑Klaus Jennewein
视频video
丛书名称Contributions to Management Science
图书封面Titlebook: Intellectual Property Management; The Role of Technolo Klaus Jennewein Book 2005 Physica-Verlag Heidelberg 2005 Appropriation.Brand Equity.
描述Innovation is a source of competitive advantage. In other words, firms may leverage innovation to generate rents, at least temporarily. And this is intended to be a self-sustained business model: part of the rent extracted from the market may be re-invested into new technological developments which in turn permit additional innovations, thus regenerating the sources of rents. This is the positive loop of innovation. In this sense, business would be a permanent hunt for innovations, in search of rents. Yet, innovations need to be protected if firms want to benefit from rents over long periods of time. However, the strategic management literature tends to suggests that patents are a weak protection against aggressive imitators. Secrecy may help but we also know that technology ends up leaking in most cases. Speed in new developments to cut "time to market" may be another way of protecting the technological advance of the firm. But again, this may not be enough as start-ups may out-compete the established firm in the race for innovation. This is where Dr. Klaus Jennewein‘s key idea comes into the picture. The core of his thesis is that brand equity may be combined to technological pro
出版日期Book 2005
关键词Appropriation; Brand Equity; Corporate Strategy; Intellectual Property Management; Technology Management
版次1
doihttps://doi.org/10.1007/b137956
isbn_softcover978-3-7908-0280-1
isbn_ebook978-3-7908-1599-3Series ISSN 1431-1941 Series E-ISSN 2197-716X
issn_series 1431-1941
copyrightPhysica-Verlag Heidelberg 2005
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发表于 2025-3-21 22:09:04 | 显示全部楼层
en bis hin zum Cholesterin. Es entstand ein neues Dogma, nämlich daß „Terpenoide grundsätzlich Membranbestandteile sind und hier ihre Hauptrolle spielen, während ihre Funktionen als Duftstoffe, Vitamine etc. eher untergeordneter Natur zu sein scheinen“. Weiterhin wurde in Mulhouse ein neuer generell
发表于 2025-3-22 04:10:00 | 显示全部楼层
en bis hin zum Cholesterin. Es entstand ein neues Dogma, nämlich daß „Terpenoide grundsätzlich Membranbestandteile sind und hier ihre Hauptrolle spielen, während ihre Funktionen als Duftstoffe, Vitamine etc. eher untergeordneter Natur zu sein scheinen“. Weiterhin wurde in Mulhouse ein neuer generell
发表于 2025-3-22 07:01:07 | 显示全部楼层
en bis hin zum Cholesterin. Es entstand ein neues Dogma, nämlich daß „Terpenoide grundsätzlich Membranbestandteile sind und hier ihre Hauptrolle spielen, während ihre Funktionen als Duftstoffe, Vitamine etc. eher untergeordneter Natur zu sein scheinen“. Weiterhin wurde in Mulhouse ein neuer generell
发表于 2025-3-22 09:29:53 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 13:04:07 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 20:56:50 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-23 01:15:43 | 显示全部楼层
Intangible Assets: Characteristics, Generation & Protection,
发表于 2025-3-23 04:48:09 | 显示全部楼层
1431-1941 nnovation. This is where Dr. Klaus Jennewein‘s key idea comes into the picture. The core of his thesis is that brand equity may be combined to technological pro978-3-7908-0280-1978-3-7908-1599-3Series ISSN 1431-1941 Series E-ISSN 2197-716X
发表于 2025-3-23 06:00:19 | 显示全部楼层
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