找回密码
 To register

QQ登录

只需一步,快速开始

扫一扫,访问微社区

Titlebook: Successful Transposition of Lesson Study; A Knowledge Manageme Eric C. K. Cheng Book 2019 The Author(s) 2019 Lesson Study.Knowledge Managem

[复制链接]
查看: 45213|回复: 35
发表于 2025-3-21 19:48:21 | 显示全部楼层 |阅读模式
书目名称Successful Transposition of Lesson Study
副标题A Knowledge Manageme
编辑Eric C. K. Cheng
视频video
概述Analyses lesson study from the perspective of knowledge management and curriculum management.Addresses the international debate on the cultural dependency of the SECI model to explain how knowledge is
丛书名称SpringerBriefs in Education
图书封面Titlebook: Successful Transposition of Lesson Study; A Knowledge Manageme Eric C. K. Cheng Book 2019 The Author(s) 2019 Lesson Study.Knowledge Managem
描述.This book analyses the organisation cultures that promote Japanese Lesson Study, identifies the soul of lesson study, which is missing in other cultures, and discusses the conditions for successfully transplanting the Lesson Study to other cultures. Adopting Nonaka and Tateuchi’s (1995) SECI knowledge creation model as the analytical lens, it explores the tacit and explicit knowledge convention and creation processes in lesson study. Unpacking the mechanism of the knowledge management process and practices could assist policy makers and school administrators, educators in contextualising lesson study to their school systems. The book provides an accessible discussion of the benefits and challenges of introducing lesson study, and presents three new research dimensions to analyse it: reviewing the historical development of lesson study in terms of the pendulum swings between professional accountability and state accountability in developing the school-based curriculum and the national curriculum; examining lesson study as a knowledge management tool for creating pedagogical knowledge for curriculum implementation: and studying the “kaizen kata” embedded in the PDCA cycles of lesson
出版日期Book 2019
关键词Lesson Study; Knowledge Management; Curriculum Management; Action research; Learning Study; SECI model; le
版次1
doihttps://doi.org/10.1007/978-981-13-2472-7
isbn_softcover978-981-13-2471-0
isbn_ebook978-981-13-2472-7Series ISSN 2211-1921 Series E-ISSN 2211-193X
issn_series 2211-1921
copyrightThe Author(s) 2019
The information of publication is updating

书目名称Successful Transposition of Lesson Study影响因子(影响力)




书目名称Successful Transposition of Lesson Study影响因子(影响力)学科排名




书目名称Successful Transposition of Lesson Study网络公开度




书目名称Successful Transposition of Lesson Study网络公开度学科排名




书目名称Successful Transposition of Lesson Study被引频次




书目名称Successful Transposition of Lesson Study被引频次学科排名




书目名称Successful Transposition of Lesson Study年度引用




书目名称Successful Transposition of Lesson Study年度引用学科排名




书目名称Successful Transposition of Lesson Study读者反馈




书目名称Successful Transposition of Lesson Study读者反馈学科排名




单选投票, 共有 0 人参与投票
 

0票 0%

Perfect with Aesthetics

 

0票 0%

Better Implies Difficulty

 

0票 0%

Good and Satisfactory

 

0票 0%

Adverse Performance

 

0票 0%

Disdainful Garbage

您所在的用户组没有投票权限
发表于 2025-3-21 21:20:57 | 显示全部楼层
Eric C. K. Chengdes Wunsches, die jener nutzlos vergeudet. / Übel nützte der das Glück, da er sprach: ‘Laß, was mit dem Leibe / Je ich berühre, laß alles in glänzendes Gold sich verwandeln. ‘" (Ovid, Metamorphosen XI, 100-105) Der Sage nach geht dieser Wunsch in Erfüllung und von nun an hat König Midas Probleme ohn
发表于 2025-3-22 03:05:23 | 显示全部楼层
Eric C. K. Chengs Wunsches, die jener nutzlos vergeudet. / Übel nützte der das Glück, da er sprach: ‘Laß, was mit dem Leibe / Je ich berühre, laß alles in glänzendes Gold sich verwandeln.’“ (Ovid, Metamorphosen XI, 100–105) Der Sage nach geht dieser Wunsch in Erfüllung und von nun an hat König Midas Probleme ohne E
发表于 2025-3-22 08:05:26 | 显示全部楼层
Eric C. K. Chengmus und Publizistik bedienen sich der Massenmedien, um ihre Publika zu erreichen. Aber nicht jede Publizistik ist journalistische Publizistik. Auch läßt sich fragen: Muß öffentliche Kommunikation zwingend publiziert werden, um als solche erkennbar zu sein und welcher Stellenwert käme dann dem Akt de
发表于 2025-3-22 10:40:03 | 显示全部楼层
Eric C. K. Chengprofile immer weiter anstiegen. Der im Frühjahr 2000 einsetzende massive Kursverfall an den Aktienmärkten hat negative Auswirkungen auf die Überlebenschancen junger forschungsintensiver Unternehmen und auf das Gründungsgeschehen insgesamt. Unternehmensgründungen spielen jedoch im wirtschaftlichen St
发表于 2025-3-22 16:07:51 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 17:09:31 | 显示全部楼层
Eric C. K. ChengAnalyses lesson study from the perspective of knowledge management and curriculum management.Addresses the international debate on the cultural dependency of the SECI model to explain how knowledge is
发表于 2025-3-22 22:08:04 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-23 05:10:08 | 显示全部楼层
Institutionalizing Lesson Study for Managing Knowledge, leadership support required for successfully transplanting Lesson Study into other countries. It proposes a curriculum implementation model that involves incorporating the SECI model into Lesson Study. The model provides guiding activities to further help school leaders and teachers manage knowledge for effective curriculum implementation.
发表于 2025-3-23 08:28:44 | 显示全部楼层
 关于派博传思  派博传思旗下网站  友情链接
派博传思介绍 公司地理位置 论文服务流程 影响因子官网 SITEMAP 大讲堂 北京大学 Oxford Uni. Harvard Uni.
发展历史沿革 期刊点评 投稿经验总结 SCIENCEGARD IMPACTFACTOR 派博系数 清华大学 Yale Uni. Stanford Uni.
|Archiver|手机版|小黑屋| 派博传思国际 ( 京公网安备110108008328) GMT+8, 2025-5-20 19:00
Copyright © 2001-2015 派博传思   京公网安备110108008328 版权所有 All rights reserved
快速回复 返回顶部 返回列表