找回密码
 To register

QQ登录

只需一步,快速开始

扫一扫,访问微社区

Titlebook: Jungenforschung empirisch; Zwischen Schule, män Jürgen Budde,Ingelore Mammes Book 2009 VS Verlag für Sozialwissenschaften | Springer Fachme

[复制链接]
查看: 28202|回复: 52
发表于 2025-3-21 16:20:43 | 显示全部楼层 |阅读模式
书目名称Jungenforschung empirisch
副标题Zwischen Schule, män
编辑Jürgen Budde,Ingelore Mammes
视频video
概述Jungen als Bildungsverlierer?.Includes supplementary material:
图书封面Titlebook: Jungenforschung empirisch; Zwischen Schule, män Jürgen Budde,Ingelore Mammes Book 2009 VS Verlag für Sozialwissenschaften | Springer Fachme
描述Über Jungen in der Schule wird aktuell viel geredet, eine umfassende wissenschaftliche Auseinandersetzung steht jedoch bislang noch aus. Der Stand der Jungenforschung erweist sich als empirisch und theoretisch wenig fundiert, ein systematischer Bezug auf die Schule als Institution fehlt weitestgehend. .Dieses Buch zeigt aktuelle Perspektiven im Anschluss an das Habituskonzept auf und stellt Bezüge zwischen Schule, Jungen und Peerkultur aus nationaler und internationaler Sicht her. Die wissenschaftlichen Erkenntnisse zeigen, dass Jungen eine höchst heterogene Gruppe sind und dass das vereinfachte Bild der Jungen als Bildungsverlierer nicht haltbar ist..
出版日期Book 2009
关键词Bildung; Erziehungswissenschaft; Geschlecht; Internationalität; Pädagogik; Schule; Soziale Arbeit
版次1
doihttps://doi.org/10.1007/978-3-531-91759-7
isbn_softcover978-3-531-16683-4
isbn_ebook978-3-531-91759-7
copyrightVS Verlag für Sozialwissenschaften | Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, Wiesbaden 2009
The information of publication is updating

书目名称Jungenforschung empirisch影响因子(影响力)




书目名称Jungenforschung empirisch影响因子(影响力)学科排名




书目名称Jungenforschung empirisch网络公开度




书目名称Jungenforschung empirisch网络公开度学科排名




书目名称Jungenforschung empirisch被引频次




书目名称Jungenforschung empirisch被引频次学科排名




书目名称Jungenforschung empirisch年度引用




书目名称Jungenforschung empirisch年度引用学科排名




书目名称Jungenforschung empirisch读者反馈




书目名称Jungenforschung empirisch读者反馈学科排名




单选投票, 共有 0 人参与投票
 

0票 0%

Perfect with Aesthetics

 

0票 0%

Better Implies Difficulty

 

0票 0%

Good and Satisfactory

 

0票 0%

Adverse Performance

 

0票 0%

Disdainful Garbage

您所在的用户组没有投票权限
发表于 2025-3-21 23:40:00 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 00:48:17 | 显示全部楼层
Die aktuelle ‚Jungen-Debatte’ – bildungspolitisch gewendetor criticises that the current perspective on gender discussion on the basis of international studies seems to be a diversionary tactic claiming that it covers up the real reasons for the performance of boys. In her contribution Maria Anna Kreienbaum discusses various problems of the educational sys
发表于 2025-3-22 06:02:42 | 显示全部楼层
Jungenkatastrophe und Alphamädchen? – Diskurse und Fakten zu Einflussfaktoren auf Geschlechterdifferternational studies such as PISA girls were regarded as being discriminated against boys. Now this perspective has changed. The results show that boys, for instance, have deficits in comparison to girls with regard to reading literacy. Thus, boys seem to be the discriminated gender based on wrong so
发表于 2025-3-22 08:52:30 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 14:47:39 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 19:26:28 | 显示全部楼层
„Jungenverhalten“ als interaktive Herstellungspraxisunderrepresented especially in primary schools and this causes a lack of exemplary male behavior for boys. But do male teachers really provide a modern example for male students? This contribution deals with the issue of gender construction by analyzing a study on classroom behavior.
发表于 2025-3-22 22:01:26 | 显示全部楼层
„Wir Jungs sind halt nicht so eine Gemeinschaft“. Personzentrierte Jungenforschung als Zugang zum psnow-how. Therefore, Andreas Krebs is using data of a qualitative-empirical study. One-on-one interviews prove that difficult interpersonal contacts between boys and their peers are everyday experiences. They contribute to stress at school and its handling is regarded as a typical task for boys. Enco
发表于 2025-3-23 02:00:51 | 显示全部楼层
Geschlechterdimensionen im Übergang von der Schule in den Beruf as PISA boys seem to be the discriminated gender in the educational system. Because of these results this article questions the professional opportunities of boys, their preferred choice of job and their careers in contrast to girls. Therefore, the article employs results of the longitudinal study
发表于 2025-3-23 08:33:33 | 显示全部楼层
Underachievement von Jungen in der Schuleievement is to regard boys as not being encouraged enough in contrast to girls within the school system. The author critically discusses the phenomenon of underachievement in the German school system. Thus, on basis of various studies the author analyses whether there are typical structures for unde
 关于派博传思  派博传思旗下网站  友情链接
派博传思介绍 公司地理位置 论文服务流程 影响因子官网 SITEMAP 大讲堂 北京大学 Oxford Uni. Harvard Uni.
发展历史沿革 期刊点评 投稿经验总结 SCIENCEGARD IMPACTFACTOR 派博系数 清华大学 Yale Uni. Stanford Uni.
|Archiver|手机版|小黑屋| 派博传思国际 ( 京公网安备110108008328) GMT+8, 2025-5-3 02:52
Copyright © 2001-2015 派博传思   京公网安备110108008328 版权所有 All rights reserved
快速回复 返回顶部 返回列表