找回密码
 To register

QQ登录

只需一步,快速开始

扫一扫,访问微社区

Titlebook: Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films; Neue Perspektiven de Markus Spöhrer Book 2016 Springer Fachmedien Wiesbaden 2016 3D-Fil

[复制链接]
查看: 36278|回复: 54
发表于 2025-3-21 17:33:02 | 显示全部楼层 |阅读模式
书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films
副标题Neue Perspektiven de
编辑Markus Spöhrer
视频video
概述Erste Präsentation der ästhetisch-narrativen Dimensionen des stereoskopischen Films.Aus internationaler Perspektive von einschlägigen Forschern bearbeitet.Wissenschaftlich sowie filmkulturell betracht
丛书名称Neue Perspektiven der Medienästhetik
图书封面Titlebook: Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films; Neue Perspektiven de Markus Spöhrer Book 2016 Springer Fachmedien Wiesbaden 2016 3D-Fil
描述.Dieser Band untersucht den ästhetisch-narrativen Möglichkeitsraum des 3D-Films, der sich zwischen den (neuen) technisch-apparativen Bedingungen sowie den kulturellen und psychologischen Wahrnehmungsmechanismen eröffnet. Dabei werden dezidiert audiovisuelle Möglichkeiten des "Raumtonfilms" sowohl an klassischen als auch gegenwärtigen 3D-Filmen kritisch analysiert. Ebenso wird das filmwissenschaftliche Instrumentarium sowie die gängige Fachterminologie in Bezug zum stereoskopischen Film einer Prüfung unterzogen und durch Filmanalysen an Beispielen erprobt. .
出版日期Book 2016
关键词3D-Film; Film- und Medienästhetik; Filmwissenschaft; Medienwissenschaft; Narratologie; media research
版次1
doihttps://doi.org/10.1007/978-3-658-09422-5
isbn_softcover978-3-658-09421-8
isbn_ebook978-3-658-09422-5Series ISSN 2524-3209 Series E-ISSN 2524-3217
issn_series 2524-3209
copyrightSpringer Fachmedien Wiesbaden 2016
The information of publication is updating

书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films影响因子(影响力)




书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films影响因子(影响力)学科排名




书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films网络公开度




书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films网络公开度学科排名




书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films被引频次




书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films被引频次学科排名




书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films年度引用




书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films年度引用学科排名




书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films读者反馈




书目名称Die ästhetisch-narrativen Dimensionen des 3D-Films读者反馈学科排名




单选投票, 共有 1 人参与投票
 

0票 0.00%

Perfect with Aesthetics

 

0票 0.00%

Better Implies Difficulty

 

0票 0.00%

Good and Satisfactory

 

0票 0.00%

Adverse Performance

 

1票 100.00%

Disdainful Garbage

您所在的用户组没有投票权限
发表于 2025-3-21 23:49:00 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 02:24:14 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 06:05:24 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 11:42:28 | 显示全部楼层
,,—Towards a Stereoscopic Poetics of Deep Space,alyses of both the screenplay and the final film, this chapter draws out .s key 3D aesthetics as evidenced within the script dialogue, direction, on-screen performance and the film’s resultant visual regime, which include both the presence of some emergent characteristics as well as the recurrence of others.
发表于 2025-3-22 14:52:19 | 显示全部楼层
发表于 2025-3-22 20:27:50 | 显示全部楼层
,Zwischen Rückzugsdrang und Fortschrittszwang: Die Umwertung technologischer Bezüge in ,,inematic reflections can also be considered as a parallel development to contemporary philosophies of technology. This chapter explicates and verifies this claim using the example of . (Guillermo del Toro, 2013).
发表于 2025-3-22 21:54:53 | 显示全部楼层
Transformative Bodies in 3D Cinema: Computer Generated Morphing and Extra-sensory Depth Cues,tal code. This chapter discusses 3D films that demonstrate the transformative capacity of human bodies in digital stereoscopic films with an emphasis on the way presence and proximity, as well as tactile and sensory visual fields, are maintained and reconfigured across these transformations.
发表于 2025-3-23 03:51:56 | 显示全部楼层
Alfred Hitchcocks , (1954): 3D als Strategie des narrativen Bildraums,s on the relationship between the fictional narrative space and the aesthetic three-dimensional space. Thereby she deals with those scenes in particular that have been disregarded by academic discourse so far, but, according to Rubes, need to be characterised as stereoscopic narrative and aesthetic “key scenes” (Hall 2004).
发表于 2025-3-23 07:47:20 | 显示全部楼层
,. Das Unbewusste des 3D-Kinos 1953,d electronically produced sound is concerned, which are also reflexively dealt with on the level of story. Thus in a range of scenes and sequences a “monocular gaze”—not at least embodied by the one-eyed aliens themselves—is emphasised in contrast to the binocularity of stereoscopy.
 关于派博传思  派博传思旗下网站  友情链接
派博传思介绍 公司地理位置 论文服务流程 影响因子官网 SITEMAP 大讲堂 北京大学 Oxford Uni. Harvard Uni.
发展历史沿革 期刊点评 投稿经验总结 SCIENCEGARD IMPACTFACTOR 派博系数 清华大学 Yale Uni. Stanford Uni.
|Archiver|手机版|小黑屋| 派博传思国际 ( 京公网安备110108008328) GMT+8, 2025-5-10 18:26
Copyright © 2001-2015 派博传思   京公网安备110108008328 版权所有 All rights reserved
快速回复 返回顶部 返回列表