书目名称 | De sociale ontwikkeling van het schoolkind | 编辑 | Jan van der Ploeg | 视频video | | 概述 | Geschikt voor iedereen die met schoolgaande kinderen werkt.Sluit aan bij de laatste inzichten over het verkrijgen van sociaal competent gedrag.Geeft helder antwoord op complexe vragen | 图书封面 |  | 描述 | .Dit boek beschrijft de sociale ontwikkeling van kinderen van 4 tot 12 jaar. Het laat zien hoe de sociale ontwikkeling verloopt en hoe opvoeders die kunnen beïnvloeden. Het boek is geschreven voor iedereen die werkt met schoolgaande kinderen, zoals leerkrachten, intern begeleiders, remedial teachers, schoolpsychologen en professionals in de jeugdzorg. Ook is het geschikt voor iedereen die nog in opleiding is voor zulk werk, en natuurlijk voor ouders die geïnteresseerd zijn in de sociale ontwikkeling van hun schoolgaande kind... .De sociale ontwikkeling van het schoolkind .beschrijft verschillende typen relaties tussen kinderen onderling. De betekenis van die relaties is jarenlang sterk onderschat, maar ze vormen een centraal en onmisbaar aspect van de sociale ontwikkeling. Dit boek geeft praktisch en helder antwoord op vragen als: wat houden deze relaties in? Waarom hebben sommige kinderen geen of negatieve relaties? En hoe dragen deze relaties bij aan het ontstaan van prosociaal of antisociaal gedrag? Ook gaat het boek in op andere factoren die van invloed zijn op de sociale ontwikkeling, zoals de sociaaleconomische positie, de genen en het brein... Jan van der Ploeg is emeritus h | 出版日期 | Book 2019Latest edition | 关键词 | pro- en anti-sociaal gedrag; sociale ontwikkeling schoolkind; sociale ontwikkeling schoolgaande kinder | 版次 | 2 | doi | https://doi.org/10.1007/978-90-368-2232-9 | isbn_softcover | 978-90-368-2231-2 | isbn_ebook | 978-90-368-2232-9 | copyright | Bohn Stafleu van Loghum is een imprint van Springer Media B.V., onderdeel van Springer Nature 2019 |
The information of publication is updating
|
|